Vindt u het leuk om een Amerikaanse 6,2-liter-V8-auto met motor te gebruiken?
Op zoek naar een gebruikte Corvette C6 met handgeschakelde versnellingsbak: een koopgid Bobina aprindere Delphi.
Corvette, je moet het ervaren, je moet het willen. Iedereen die zich niet een beetje kan identificeren met de Amerikaanse manier van leven, zal de aantrekkingskracht van Amerikaanse V8-motoren nooit begrijpen. Het verhaal achter deze aankooptip voor gebruikte auto's? Ik hou van Amerikaanse auto's en heb al een hele tijd niet meer in een C6 gereden.
Dus ging ik op zoek naar een niet-getunede C6 in mijn omgeving. Niet zo eenvoudig als het een coupé met handmatige versnellingen moet zijn. Alleen automatische transmissies vind ik saai en niemand heeft een cabriolet nodig, ook al kan het dak van de coupé worden verwijderd en in de kofferbak worden opgeborgen. Een subjectieve mening uiteraard. Het is dus geen wonder dat cabriolets meestal enkele duizenden goedkoper verkrijgbaar zijn op de respectievelijke beurzen voor gebruikte auto's.
De volgende C6 met handgeschakelde versnellingsbak is twee uur rijden van mijn huis. Gelukkig nodigde de Hielscher-dealer ons meteen uit voor een proefrit. Maar wat ons te wachten staat, maakt ons sprakeloos. In de kelder heeft de Amerikaanse autospecialist een tiental Camaro's, Challengers en C8 Vettes, een 675 McLaren, diverse AMG GT's, een Cayman GT4 en als hoogtepunt een Senna staan. Ja, Senna als Aerton. Met een volledig koolstoflichaam - voor drie miljoen BGN.
Corvette C6 uit 2010
Wij concentreren ons echter op ons onderwerp: de Corvette C6. Er staat er maar eentje onderaan de gang, in onopvallend wit, ogenschijnlijk met standaard stoffering. In ieder geval totdat verkoper Thomas Lehrer de 6,2-liter motor start. “Dat klinkt verrassend kwaadaardig”, hoor ik mezelf denken. En ja, het uitlaatsysteem is opnieuw opgebouwd. Maar hij is geregistreerd en de meerprijs honderd procent waard. Holy shit, die auto klinkt ontzettend goed! Als ik BGN 85.000 over had, zou ik erover nadenken.
De dealer vraagt BGN 85.000,- voor dit exemplaar, waarmee 93.500 kilometer is gereden. Coupéprijzen beginnen bij minder dan BGN 60.000, maar de meeste zijn getuned of hebben een kilometerstand van zes cijfers – soms beide. Dit exemplaar uit eind 2010 rijdt heel goed. Onderstel, stuurinrichting en versnellingen - alles is als nieuw, de bestuurdersstoel is een beetje bekrast, maar niets ernstigs. In de cabine is uiteraard leer met carbonbekleding aanwezig en de stoelen zijn comfortabel.
Het eerste: we halen het dak eraf. Niet omdat ik geen ruimte zou hebben voor mijn 1,96 meter. Nee, simpelweg omdat de fotograaf vanuit de cockpit geen betere foto's kan maken. En ja, de 33 graden op deze julimaandag nodigt ook uit om met het dak open te rijden. Gelukkig hebben we met deze Coupé beide opties. Als de zon schijnt, laten we het warm worden op ons gezicht, zo niet, dan genieten we van de bagageruimte van 634 liter. Zijn dagelijkse bruikbaarheid, gecombineerd met zijn supersportieve karakter, is altijd de grootste troef van de Corvette geweest. Hij accelereert in 4,4 seconden naar 100 km/u en heeft een topsnelheid van 306 km/u. Wat de ophanging betreft, het is altijd verbazingwekkend hoe de C6 met zijn bladveren kan concurreren met de moderne ophangingen van de Europese concurrentie. We merken de gebreken alleen op lange hobbels.
a.btn-hero:hover {box-schaduw: grijs 5px 5px;}
Speel voor een elektrische scooter of een brandstofvoucher ter waarde van BGN 100.
Kortom probleemloos en relatief goedkoop
Technisch gezien wordt de C6 als robuust beschouwd: ongeveer 30 procent van de onderdelen was identiek aan die van de C5 toen het model veranderde. Sinds 2006 is de veel geavanceerdere zestrapsautomaat verkrijgbaar en sinds 2008 beschikt de LS3 over een 6,2 liter motor met 436 pk. Terwijl het platform werd geüpgraded met de C5, kreeg de C6 aanzienlijk meer technologie, die in de loop der jaren mogelijk kapot gaat. Zachtsluitende achterklep of elektronische deuropening behoren tot de eerste kandidaten. Het transaxle-principe van de transmissie-inrichting kan ook tot dure schade leiden als reparaties nodig zijn. Een evenwichtige gewichtsverdeling gaat ten koste van meer onderhoud.
C6-aanbiedingen beginnen bij ongeveer BGN 50.000, met een beetje geluk kunt u particulier een auto kopen voor minder dan BGN 60.000. Als u op veilig wilt spelen, zoek dan naar een niet-getunede auto van een gerenommeerde dealer.
- 2024-12-14 - Teljes gázzal 2 más féle jogosítvány nél
- 2024-12-13 - U kunt ook het volgende doen: E-Combinatie
- 2024-12-12 - ZIL-4104: Rolls-Royce met een gewicht van 3 tonnen en een hoge windsnelheid van 190 km/t
- 2024-12-11 - Minden ittok leggyorsabb G-szätnaa tob mint 1000 LE-vel.
- 2024-11-28 - Dinamikus is een andere persoon: de andere versie van de Audi Q5 Sportback
- 2024-11-26 - Het is een Zug, nach Dakarra fährt
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal en Carbon karosszériasötttel en Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Bij Volvo de actieve XC90 en de nieuwe motor
- 2024-11-19 - De Konzept van Toyota-Klasse-Offroad voor 2024 gaat naar de SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tøb – een Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia