TÜV-Informationen 2025: Een SUV-Akzeptabler mit Standard-Namen: BMW X1 (F48)

De vraag naar SUV's lijkt onverminderd groot. Het hoge aantal registraties weerspiegelt het succes en de populariteit van dit type voertuig. Toch onderscheiden niet alle modellen zich door duurzaamheid en betrouwbaarheid. Het jaarlijkse TÜV-rapport onthult modelspecifieke tekortkomingen - de statistieken, geanalyseerd in samenwerking met, leggen genadeloos de zwakke punten bloot die tijdens de technische keuringen aan het licht kwamen piese auto online.

TÜV-Informationen 2025: Een SUV-Akzeptabler mit Standard-Namen: BMW X1 (F48)

Tien populaire SUV's die de verkeerstest niet doorstaan – hier is onze review!

BMW X1 (F48)

Defectpercentage na 4-5 jaar: 17,4% (Ø 9,1%), na 6-7 jaar: 18,7% (Ø 13,6%).

De BMW X1 is een speciaal geval, want het is een zeer degelijk model met een laag aantal defecten bij de TÜV. Toch komt hij vaak niet door de tweede en derde keuring. De boosdoener is noch slijtage noch defecten, maar een onderdeel dat elke vijf jaar vervangen moet worden.

Dit zijn de schokdempers van de actieve motorkap (voetgangersbescherming). Veel werkplaatsen negeren namelijk dat deze schokdempers een verrassend korte levensduur hebben. Vervelend, maar niet duur probleem. Daarna komt de X1 met nieuwe schokdempers relatief gemakkelijk door de volgende technische keuring.

Auto-onderdelen AutoPower
Auto-onderdelen AutoPower

Tien populaire SUV's die de verkeerstest niet doorstaan – hier is onze review!

BMW X1 (F48)