Ezek a noisette modelek csak mennek tavb: Lexus GS 450h (harmadik-generatie)

Deze tweedehands auto's gaan echt lang mee. Laat je dus niet afschrikken door de hoge kilometerstand. Na 200.000 kilometer zijn deze kilometervretende auto's nog lang niet aan hun einde piese auto online.

Ezek a noisette modelek csak mennek tavb: Lexus GS 450h (harmadik-generatie)

Uitgebreide tests hebben herhaaldelijk modellen aangetoond die de afstand relatief soepel volhouden. En niet altijd "slechts" 100.000 kilometer, maar in sommige gevallen aanzienlijk meer. presenteert twaalf modellen uit verschillende klassen die bekend staan om hun lange levensduur.

Lexus GS 450h (derde generatie) – vanaf 22.000 BGN.

Ondanks de hybride technologie is de GS 450h niet erg zuinig. Een dieselmotor met een vergelijkbaar vermogen zou de volledige hybride waarschijnlijk qua efficiëntie overtreffen. Het brandstofverbruik van zeven tot negen liter is echter meer dan acceptabel voor zo'n grote, beschaafde en krachtige benzinemotor.

Het verfijnde en uiterst bekwame samenspel tussen de soepele V6-motor en de krachtige elektromotor is indrukwekkend. Het begint allemaal met de manier waarop de grote sedan vanaf het begin vrijwel geruisloos accelereert, uitsluitend aangedreven door de elektromotor. De continu variabele automatische transmissie zorgt voor een constant soepele rit – de Japanse luxewagen zet al bijna 20 jaar de standaard op het gebied van rijcomfort. En wie geniet van het systeemvermogen van 345 pk, zal snel merken dat het vermogen van deze tweetonner zelfs vermogensverslindende elektrische automobilisten kan verrassen.

In 2010 kreeg de GS een mini-facelift. Met actieve stabilisatorstangen op de ophanging, die overhellen in bochten minimaliseren. Indrukwekkend: ondanks de complexe techniek heeft de Lexus GS 450h een uitzonderlijk lange levensduur.

Zwakke punten: accu's kunnen na verloop van tijd verslechteren, waardoor vervanging noodzakelijk is, aangezien de 450h niet zonder elektromotor kan functioneren. Dit hoeft echter niet altijd bij een Toyota-werkplaats te gebeuren. Verschillende onafhankelijke werkplaatsen zijn gespecialiseerd in het vervangen van accu's (vanaf ongeveer 3.000 lev). Nadeel van het ontwerp: de hybride technologie ontneemt de GS 450h ruimte in de kofferbak: 280 of 320 liter (na de facelift) is meer vergelijkbaar met een kleine auto.

Auto-onderdelen AutoPower
Auto-onderdelen AutoPower

Uitgebreide tests hebben herhaaldelijk modellen aangetoond die de afstand relatief soepel volhouden

Lexus GS 450h (derde generatie) – vanaf 22