De Elektro-Pickup van Jeff Bezos kostte 35.000 dollar.

Ziet betaalbare elektrische mobiliteit er zo uit? Startup Slate introduceert een nieuwe elektrische pick-uptruck met een bereik tot wel 240 kilometer – zonder poespas en deels gefinancierd door Jeff Bezos magazin de piese auto online.

De Elektro-Pickup van Jeff Bezos kostte 35.000 dollar.

Jeff Bezos – is dat niet de oprichter van Amazon? Ja, dat klopt. En nee, hij gaat de nieuwe elektrische mini-pick-up zeker niet zelf produceren en het voertuig zal waarschijnlijk ook niet via Prime te bestellen zijn. Maar Bezos heeft een hand in de nieuwe auto, die onlangs in de VS werd geïntroduceerd, omdat hij investeert in en steun verleent aan de startup uit Michigan (VS), die in 2022 werd opgericht.

Slate heeft zich ten doel gesteld om betaalbare elektrische lichte modellen te creëren. Het resultaat zien we hier: een kleine tweezits pick-uptruck met oprolbare ramen en zonder infotainmentsysteem, waarvan de basisprijs naar verwachting rond de 35.000 BGN zal liggen.

Slate Truck uit de VS: pick-up en SUV in één

Ruw en eenvoudig. Dat is waarschijnlijk de beste manier om de Slate Truck te beschrijven. Op het eerste gezicht lijkt het alsof de carrosserie nog niet af is, niet in de laatste plaats vanwege de grijze lak. De kleine pick-uptruck trekt absoluut geen aandacht. De Slate wordt geleverd met zwarte 17 inch stalen velgen. De auto kan op doe-het-zelf-wijze worden aangepast. De extra uitrusting bestaat uit diverse velgen, banden en extra's die de pick-up tot een SUV maken.

Er zijn nog twee andere carrosserieopties: de ene verandert de auto in een compacte Defender, de andere in een hatchback-SUV. Slate levert ook bredere fenderelementen en verschillende foilsets. Uiteraard hoeft u niet alles zelf te doen, u kunt de verwerking ook aan professionals overlaten.

Spartaans interieur

De Slate richt zich in het interieur op eenvoud: veel plastic en weinig comfort, geen infotainmentsysteem. In plaats daarvan is er een universele standaard voor smartphones en tablets en zijn er extra luidsprekers zodat passagiers naar muziek kunnen luisteren. Als alternatief kan een Bluetooth-luidspreker op het dashboard worden geplaatst.

Het interieur is voorzien van een eenvoudig klimaatregelsysteem met een draaiknop en klassieke ramen met een oprolbare handgreep. Er kan dus niet gesproken worden over speciale comfortvoorzieningen! Maar de bekleding is nog steeds van leer en de stoelen zijn verwarmd. Maar blijft de gunstige prijs gelden tot de marktintroductie?

Noodremassistentie en waarschuwing voor een frontale botsing zijn standaard aan boord. Ondanks de lage prijs hoeft u geen concessies te doen aan veiligheid.

Achterwielaandrijving en een actieradius tot 380 km

De aandrijflijn van de kleine elektrische auto is net zo doorsnee als het interieur en de uitrusting. De 201 pk sterke elektromotor met een maximumkoppel van 470 Nm is op de achteras geplaatst. Er zijn twee batterijopties: de kleinere met een capaciteit van 52,7 kWh. belooft een actieradius tot 240 kilometer, terwijl de batterij een grotere capaciteit heeft van 84,3 kWh. vergroot de actieradius tot 380 kilometer. Slate claimt een acceleratietijd van 0-100 km/u van 8 seconden en een topsnelheid van 145 km/u – ruim voldoende voor korte dagelijkse ritten.

De productie van de pick-uptruck start naar verwachting eind 2026, met een productiecapaciteit van 150.000 auto's per jaar.

Technische gegevens:

Achterwielaandrijving met 150 kW. (201 pk) en 470 Nm maximumkoppel

Maximumsnelheid: 145 km/u

Batterijcapaciteit/bereik: 52,7 of 84,3 kWh. / 240 of 380 km

Opladen: tot 120 kW. bij constante stroom, 20-80% in ongeveer 30 min.

Gewicht: 1600 kg

Afmetingen: 4,40 m lengte, 1,79 m breedte, 1,76 m hoogte, 1,52 m lengte van de laadruimte

Laadvermogen: 650 kg en 450 kg aanhangergewicht

Auto-onderdelen AutoPower
Auto-onderdelen AutoPower

Jeff Bezos – is dat niet de oprichter van Amazon? Ja, dat klopt

Slate heeft zich ten doel gesteld om betaalbare elektrische lichte modellen te creëren