Brugte combi Puntos fuertes y debiles: Seat León ST
Hoe solide worden stationwagons gebruikt? We hebben het huidige TÜV-rapport bekeken, tien modellen uit verschillende prijsklassen geselecteerd en hun sterke en zwakke punten benoemd piese auto Seat de top.

De stationwagons bieden veel ruimte en zijn naast bedrijven favoriet bij gezinnen. Vergeleken met succesvolle SUV's hebben ze een lager brandstofverbruik vanwege hun meer aerodynamische vorm. Maar hoe solide zijn gebruikte laders?
Uit het TÜV-rapport kunt u lezen hoe de afzonderlijke stationwagenmodellen presteren. In principe worden de modellen geclassificeerd volgens het TÜV-probleemquotum. Dit quotum is een leidraad voor hoe goed of hoe slecht een model presteert in vergelijking met het gemiddelde voor elke autoklasse van een bepaalde leeftijd.
Bedrijfswagens hebben bijvoorbeeld hogere kilometerstanden en vaak hogere probleemquota
Wanneer auto's als bedrijf worden gebruikt, hebben ze een zeer hoge kilometerstand en dienovereenkomstig is hun probleemquotum groter in vergelijking met een auto met minder kilometers.
Ook de prijs van het model kan een belangrijke rol spelen. Duurdere auto’s zijn vaak beter onderhouden dan goedkopere modellen. Tenslotte is voor de koper de staat van een model bepalend. De informatie uit het TÜV-rapport laat ook mogelijke zwakke punten zien waar belanghebbenden op moeten letten.
Seat Leon ST
Golf te saai voor jou? Geen probleem. Al meer dan twintig jaar biedt de Spaanse dochteronderneming van VW Seat de Leon aan – een aanzienlijk verfijndere en aantrekkelijkere versie van de bestseller uit Wolfsburg. Bekende techniek, gepassioneerder verpakt. Evenals goedkoper. De derde generatie (Typ 5F) werd geproduceerd van 2012 tot 2020. – sinds 2013 en als ST stationwagen met een laadvolume van 587 tot 1.470 liter. De automatische DSG-transmissies kunnen woede veroorzaken, evenals de turbines. Op technische keuring presteert de Leon steviger dan zijn voorganger (Typ 1P, 2005-2012) – met uitzondering van veren en schokdempers. Ze veroorzaken vaak problemen. Quota van problemen volgens TÜV: 6,4 (Ø 5,3%). Prijs: vanaf BGN 16.000.
- 2025-07-06 - Der Betrieb des FIAT 500 Hybriddel de Mirafiori-auto – 5000 pagina's eind 2025
- 2025-07-05 - Ik liet Mark zien, als er 60 jaar in de oorlog was, in seiner Interpretatie: "Audi muss ein Problem haben."
- 2025-07-04 - 70.000 BMW-Elektronikauto's met Software-Hiba-Miatt
- 2025-07-03 - De Hyundai Ioniq 6 N Dynamic beleefde zijn première op het Goodwood Festival of Speed.
- 2025-07-02 - 510 LE na 50.000 km thuis: motor AMG V8 bruto
- 2025-07-01 - Een VW-Motorrad voor de eerste Sitzplatznutzung
- 2025-06-30 - Bij Stellantis is een Hemi-V8-motor gefinancierd!
- 2025-06-28 - En Kia Sportage Motorunk 53 km plus (KITERJESZTETT TESZT)
- 2025-06-27 - Seit 50 Jahren gibt es Assistenten en Werkzeuge für die Motorreparatur
- 2025-06-26 - Opel Frontera: SUV-familie en comfort met Hellyel
