¡Jetzt "AUDI" met logo! Heeft u een negatieve Gyungonek gehad?
Een verrassing bij Audi: met de presentatie van de nieuwe elektrische studio E concept uit Ingolstadt kondigen ze het verlaten van het logo met de vier ringen aan. De redenen magazin piese online Audi.
Hoe kennen mensen een Audi? Binnenkort zal het niet meer op de vier ringen zijn – of tenminste in China. Audi introduceerde daar een nieuw elektrisch merk. Het kenmerkende logo met vier ringen is verdwenen en op de auto's staat eenvoudigweg AUDI (in hoofdletters).
Vanuit Ingolstadt werken ze samen met het Chinese concern SAIC aan AUDI. Het eerste model zou al in 2025 moeten verschijnen. De showauto – een elektrische Sportback – geeft ons een voorproefje van de toekomstige drie modellen in de midden- en hogere klasse.
De typische Audi-markeringen ontbreken
De studio heet E-concept. Typische Audi-kenmerken zoals de Singleframe-grille ontbreken hier. Zonder het verlichte AUDI-opschrift zou je denken dat het een Lucid-auto was.
De Concept E is 4.870 millimeter lang, 1.990 mm breed, 1.460 mm hoog en heeft een wielbasis van 2.950 mm. Twee smalle, vierkante lichtblokken aan elke kant dienen als koplampen – vermoedelijk matrix-LED-lampen. De lichtsignatuur wordt gecompleteerd door een vierkant kader tussen de koplampen en de bumper, dat is opgebouwd uit vele filigrane LED-stippen. Het lichtontwerp aan de achterzijde is in dezelfde stijl, zij het iets aangepast, met extreem smalle achterlichten.
Het interieur is schoon en ruim. Een 4K-display beslaat de gehele breedte van het dashboard. Op het tweede gezicht zien we een zwart element dat in het midden van het instrumentenpaneel is geïntegreerd. Dit is AUDI Assistant, een AI-avatar. Autofuncties kunnen worden bediend via aanraking en spraakopdrachten. Nieuw is de touchstrip met twee draaischakelaars op de middenconsole. Naast stembediening, touch en meerdere knoppen werkt het infotainmentsysteem ook met gezichtsherkenning.
De studio beschikt over 775 pk.
De schijf lijkt klaar voor serieproductie. De showauto is voorzien van vierwielaandrijving (één elektromotor per as). Het vermogen van het systeem is aanzienlijk, 570 kW. (775 pk). Zo duurt de sprint naar 100 km/u slechts 3,6 seconden.
Om ondanks het hoge vermogen toch een redelijke kilometerstand te kunnen garanderen, is er gekozen voor een accu met een capaciteit van 100 kWh. Omdat de Chinese kilometerstand echter uiterst optimistisch is, is de fabrieksspecificatie van ruim 700 kilometer nogal onrealistisch.
Dankzij het 800 volt systeem duren laadstops niet lang. Hoe lang de accu met een snellader kan worden opgeladen, is nog niet bekend. Het duurt tien minuten om 370 kilometer op te laden (volgens de Chinese kilometercyclus).
Het valt nog te bezien of AUDI zonder de vier ringen nieuwe klanten in China zal aantrekken. Met deze designtaal uit Ingolstadt riskeren ze één van de velen te zijn. Want de concurrentie van krachtige middenklasse- en high-end auto’s met snellaadtechnologie is niet klein.
- 2024-12-14 - Teljes gázzal 2 más féle jogosítvány nél
- 2024-12-13 - U kunt ook het volgende doen: E-Combinatie
- 2024-12-12 - ZIL-4104: Rolls-Royce met een gewicht van 3 tonnen en een hoge windsnelheid van 190 km/t
- 2024-12-11 - Minden ittok leggyorsabb G-szätnaa tob mint 1000 LE-vel.
- 2024-11-28 - Dinamikus is een andere persoon: de andere versie van de Audi Q5 Sportback
- 2024-11-26 - Het is een Zug, nach Dakarra fährt
- 2024-11-20 - Kipufogórendszer csappantyúkkal en Carbon karosszériasötttel en Chevrolet Corvette C8-hoz
- 2024-11-20 - Bij Volvo de actieve XC90 en de nieuwe motor
- 2024-11-19 - De Konzept van Toyota-Klasse-Offroad voor 2024 gaat naar de SEMA-Messe erscheinen
- 2024-11-19 - 40 LE-vel tøb – een Sondermodell van legerősebb sörðurú Fabia